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【第17回】最新GIFクリエイター図録 Dave Strick 『Stages』

   

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動画でもなく、画像でもない。スマートフォンの普及に伴って、一昔前の不器用なフォーマットが今一度注目を集め始めています。この連載ではそんなGIFアニメーションを表現の場とする次世代のクリエイターに、自身の作品の解説、GIFに対する思いを語っていただきます。

クリエイター :Dave Strick

835ce7eb-ea02-4c59-8323-e9e5ce5bd9e4わたしはアメリカのマサチューセッツ州ブルックリン出身です。芸術学校に行き、2004年に卒業しました。過去12年間、幸運にもBlue Sky、Dreamworks、Electronic Arts、そして現職のPixarといったスタジオでエンターテイメント業界に携わっています。現在は、妻と9カ月の息子と共にサンフランシスコに住んでいます。
I’m originally from Brookline Massachusetts, USA. I went to school for fine art and graduated in 2004. For the last 12 years I’ve been fortunate to work in the entertainment industry for such studios as Blue Sky, Dreamworks, Electronic Arts, and now for Pixar. I currently live in San Francisco with my wife and 9 month old son.
My gifs on tumblr:http://dave-strick.tumblr.com/
My professional and personal work:http://www.davestrick.com/

『Stages』Dave Strick

posted by Dave Strick to GIFMAGAZINE

作品解説

 2015年、わたしが勤めていたアニメーション会社が閉鎖されるとの発表があった時、自分自身の感情のステージを表現するためにこのgifを製作しました。キャラクターのモデリングやリギングはMayaで行いました。また、髪の毛や衣服の製作、そして局所的に風を設定してそれらに動きを与えるためにもMayaを使いました。雲、町モデル、ビルの倒壊などは、すべてMayaで個別に作成し、After Effectsでレイヤーとして合成しました。

 I created this gif to reflect my own stages of emotion when it was announced that the animation company I worked for was being shut down in 2015. I modeled and rigged the character in Maya. I also used Maya to generate the hair and cloth, and set their local wind attributes to create movement. I created the clouds, city models, and building destruction all separately in Maya and composited them as layers in After Effects.

制作環境・使用ツール

Maya and After Effects

その他作品

posted by Dave Strick to GIFMAGAZINE

posted by Dave Strick to GIFMAGAZINE

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「GIF」という表現の作品を作るに至った背景やきっかけ、思いがあればお教え下さい。

 長年、短編アニメ制作に興味があったのですが、わたしにはその技術的知識がないと感じてきました。ですが、ディズニー・ファミリー博物館を訪れ、ディズニーは新技術を開発し、それを試すために短編を製作していたことを知りました。それから間もなく、わたしはアニメーションに関するあらゆる専門分野について学ぶため、gif製作を開始しました。

 I’ve been interested in creating an animated short film for a long time, but always felt like I lacked the technical knowledge to do so. On a trip to the Disney family museum, I learned that Disney had created shorts to develop and try out new techniques. I started making Gifs soon after, to try to learn about all the disciplines within animation.

「GIF」という表現手法をどう捉えていらっしゃいますか。

 わたしの出身国アメリカでは、アニメーションは子供向けのエンターテイメントと見なされる傾向があります。Gifを通して、アニメーターは家族向けという範囲を超えて創造性を試せるのがうれしいです。

 In the US, where I’m from, animation tends to be associated with entertainment specifically for children. I like that through gifs, animators can experiment creatively outside the limits of the family comedy genre.

クリエイター :Dave Strick

835ce7eb-ea02-4c59-8323-e9e5ce5bd9e4わたしはアメリカのマサチューセッツ州ブルックリン出身です。芸術学校に行き、2004年に卒業しました。過去12年間、幸運にもBlue Sky、Dreamworks、Electronic Arts、そして現職のPixarといったスタジオでエンターテイメント業界に携わっています。現在は、妻と9カ月の息子と共にサンフランシスコに住んでいます。
I’m originally from Brookline Massachusetts, USA. I went to school for fine art and graduated in 2004. For the last 12 years I’ve been fortunate to work in the entertainment industry for such studios as Blue Sky, Dreamworks, Electronic Arts, and now for Pixar. I currently live in San Francisco with my wife and 9 month old son.
My gifs on tumblr:http://dave-strick.tumblr.com/
My professional and personal work:http://www.davestrick.com/

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